Sundere livsstil på kun 10 minutter

Vi har alle sammen travlt. Med arbejdet, familien, vennerne og fritidsinteresserne. Det kan derfor være en udfordring at leve op til vores egne ønsker om en sundere tilværelse, så vi prøver gang på gang at melde os i fitnesscentre eller sætte os op til at løbetræne 3-4 gange om ugen. Og så bliver vi skuffede, når det endnu en gang ikke lykkes at overholde vores egne aftaler. Det kræver overskud på kontoen at ændre sin livsstil og det kan være svært hvis det lige præcis er overskuddet, der mangler. Det behøver dog ikke være svært at ændre livsstilen til det bedre, for selv de små skridt gør en kæmpe forskel.

Kosttilskud kan hjælpe dig på vej

I en stresset hverdag tyer vi rigtigt tit til hurtige løsninger hvilket også omhandler vores kost. Det har konsekvenser for vores helbred, da vitaminer og mineraler bliver en mangelvare i vores kroppe og det giver os endnu mindre energi til at komme igennem dagen på. En ond spiral er i gang og et godt råd til at starte en bedre spiral kan være at spise mere grønt. Det kan for eksempel løses med en lille investering i en juicemaskine eller i kosttilskud, der findes i mange forskellige udgaver. De bedste typer kosttilskud er dem, der er naturligt fremstillet, da kroppen har nemmere ved at optage disse. Har du brug for at låne penge til investeringen, kan du med fordel tjekke dine muligheder hurtigt og nemt på Fair-laan.dk.

Ti minutters meditation gør underværker

Meditation har for mange været noget for tibetanske munke, der sidder i et eller andet kloster og er mega hellige. Men meditation er i dag meget udbredt i forhold til sundhedssektoren, fordi det er videnskabeligt bevist at meditation øger sundheden på rigtigt mange planer. Har du aldrig mediteret før, er du ikke den eneste. Et sted at starte kan være at bruge mindfulness teknikker fremfor decideret meditation. Mindfulness handler om at være med dét, der er. Dvs. du kan bruge ti minutter på at mærke vandet mod din krop når du alligevel er i bad. Eller når du tager opvasken, så øv dig i at fokusere på den opgave det er at vaske tallerkenen af – i stedet for at tænke på alle de ting, du også lige skal have gjort. Hvis du har mod på meditationer, kan du finde utallige gratis apps med både korte og lange meditationer til din telefon.

Ti minutters ekstra bevægelse

Sundhedsstyrelsen har tudet os ørene fulde de sidste mange år om at det er vigtigt at røre sig mindst 30 minutter om dagen, men hvad gør man så når det føles virkelig uoverkommeligt at få afsat 30 minutter om dagen til dét formål? Man starter i det lidt mindre. 10 minutter kan de fleste finde i løbet af en dag og det er bare med at være kreativ. Det kan være at du går ned til det næste bustoppested i stedet for dét der er tættest på. Måske du tager en tur med hunden i stedet for bare at lukke den ud i haven. Eller også tager du måske cyklen ned og handler i stedet for at starte bilen. Små tiltag gør en kæmpe forskel og selv 10 minutters ekstra bevægelse om dagen gør underværker.

10 minutters pause

Tiden flyver og rigtigt tit møder vi ”muren” i løbet af eftermiddagen. Det er her, vi virkelig mærker at energien daler og ofte bliver den manglende energi tolket som værende sult. Men hvis du som så mange andre kæmper med at holde øjnene åbne henad eftermiddagen, kan 10 minutter med lukkede øjne i ro og fred fra forstyrrelser, være med til at afgøre om det virkelig er sult eller om det rent faktisk handler om at kroppen har brug for hvile. Er sidstnævnte årsagen til trætheden, kan det tænkes at du ikke får sovet ordentligt og længe nok om natten og som så mange andre kan kvaliteten af søvnen være ret dårlig. Igen kan 10 minutter gøre en stor forskel, med at gå i seng bare 10 minutter før du plejer.

LEAVE A REPLY