Tips til at pleje sin krop

Kroppen er dit tempel. Det er for at sige det nøgternt, det hylster du skal bruge resten af dit liv. Hvis du ikke passer på den, er det ikke sådan, at du lige kan bede om et nyt. Derfor er det ekstra vigtigt, at du passer ordentligt på den.

Det er dog ikke altid så let at finde rundt i de mange forskellige sundheds- og træningstips, du bliver bombarderet med af venner, familie, på internettet og i fjernsynet. Det gælder virkelig om at holde tungen lige i munden og sortere det slet fra det gode. Noget af det gode er det, du læser her.

Hvis det allerede står slemt til

Vi bliver mere end nogensinde udsat for skadelige stoffer og toksiner i løbet af vores hverdag. Det gælder gennem rygning, fed mad, skadelige stoffer i luften og så videre. Hvis du bor i en by i et tætbebygget område, er det mere eller mindre uundgåeligt at blive ramt af det.

Hvis det er tilfældet, eller du måske ikke altid har haft den sundeste livsstil, vil det være en god ide at prøve en detox kur. Med en detox kur kan du netop udrense kroppen for skadelige affaldsstoffer og toksiner.

Du behøver faktisk ikke engang at være udsat for nogle af de ovenstående elementer for at have behov for en detox kur. Alene de tilsætningsstoffer, sprøjtemidler og tungmetaller der er i meget af nutidens føde- og drikkevarer kan føre til sygdomme og bør tage vares på med jævne mellemrum.

Kropsbehandlinger

Der kan være mange grunde til at gå en kropsbehandling af den ene eller anden form. Et af de store problemer i dagens samfund og for vores sundhed er, at vi oftest har meget stillesiddende jobs. Rigtig mange sidder foran en skærm hele dagen, hvilken giver smerter i led, nakke og ryg samt giver en dårlig holdning.

Hertil hjælper det selvfølgelig at træne, men det er også en rigtig god ide at underbygge træningen med, hvad man godt kan kalde for kropsterapi. Ved kropsterapi bliver din krop behandlet ligesom, når du behandler sindet. I stedet for at symptombehandle de steder hvor det gør ondt, har Body SDS kropsterapeuterne forstået, at hele kroppen hænger sammen i et stort system, og man kun hjælper midlertidigt, hvis man ikke forstår at fjerne den egentlige årsag til genen.

Intervaltræning

De fleste der vil tabe sig vælger at fokusere rigtig meget på at dyrke en masse motion. Det er i og for sig en meget god ide. Problemet er, at det tager rigtig lang tid at forbrænde ikke særlig meget mad. De fleste går derfor død undervejs, da de ikke føler, at de får et stort nok afkast for deres anstrengelser.

I stedet for at sidde på den klassiske motionscykel en time om dagen, kan du benytte dig af intervaltræning. Med intervaltræning skal du kun træne 15-20 minutter, og du får næsten det samme ud af det. Mere præcist går det ud på, at du cykler et minut med fuld skrue for derefter at holde et minuts pause og så videre.

Når du benytter dig af intervaltræning kommer din puls så højt op, at din forbrænding vil stige længe efter, du er stoppet med træningen. Faktisk tyder forskning på, at du forbrænder mere helt op til to døgn efter du stoppede med at træne.


Warning: A non-numeric value encountered in /var/www/chiafroe.dk/public_html/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 326